کد خبر: 120359 - تاریخ: یکشنبه، 25 سپتامبر 2016 - 09:44

درخواست صاحبان كسبه و بازار از اتاق اصناف:

اتاق اصناف لنگرود در خصوص مبالغ دریافتی جهت احداث ساختمان جدید شفاف سازی کند

تعدادی از صاحبان کسبه و بازار با مراجعه به تحریریه لنگرخبر خواستار پیگیری رسانه‌ای برای شفاف‌سازی عملکرد اتاق اصناف شهرستان لنگرود شدند و نسبت به دریافت مبالغ خارج از متن قانون اعتراض کردند.

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی لنگرخبر، از اواخر سال ۱۳۹۴ تعدادی از صاحبان کسبه و بازار با مراجعه به تحریریه لنگرخبر خواستار پیگیری رسانه‌ای برای شفاف‌سازی عملکرد اتاق اصناف شهرستان لنگرود شدند و نسبت به دریافت مبالغ خارج از متن قانون اعتراض کردند.

 

ماجرای دریافت هزینه مازاد علاوه بر هزینه‌های قانونی از متقاضیان تمدید یا دریافت پروانه کسب، اقدامی است که توسط اتاق اصناف شهرستان لنگرود انجام می‌شود و به گفته برخی از متقاضیان این اقدام به‌صورت اجبار انجام و افرادی که زیر بار پرداخت مبلغ موردنظر نمی‌شوند با مشکلاتی درروند قانونی دریافت پروانه کسب قرار می‌گیرند و حتی برخی تهدید به پلمپ مغازه شدند.

 

این مبلغ به‌عنوان کمک‌هزینه برای ساخت ساختمان اتاق اصناف شهرستان لنگرود در پارک فجر دریافت که به گفته شاهدان، مبالغ توسط اتاق اصناف تعیین می‌شود، این در حالی است که این کار نوعی اجبار در پرداخت هزینه است که در هیچ جای متن قانون نیز مشاهده نمی‌شود.

 

به گزارش لنگرخبر، زمینی در زمان حسن شهداب رئیس وقت اتاق اصناف لنگرود در سال ۸۸-۱۳۸۷ در پارک فجر لنگرود خریداری و در مدت کمتر از ۱۰ ماه، با انجام اقداماتی نظیر پر کردن زمین، فونداسیون، خرید و نصب تیرآهن و ساخت دو سقف و پرداخت هزینه‌های شهرداری و نظام‌مهندسی، کار را به رئیس بعدی اتاق اصناف تحویل داد.

روسای بعدی نیز با دریافت مبالغی از خیرین، کار دیوارچینی، تکمیل سقف سوم و سربندی را انجام دادند و با توجه به اینکه اعضای هیئت‌مدیره اتاق اصناف در مدت‌زمان مشخصی بارأی گیری تعیین می‌شوند پرونده‌های اتاق اصناف تحویل اعضای فعلی اتاق اصناف لنگرود شد.

اعضای فعلی نیز برای ادامه کار برای ساخت ساختمان، اقدام به دریافت پول از متقاضیان درخواست‌کننده یا تمدید پروانه کردند این در حالی است که مبالغ دریافتی از متقاضیان توسط متصدی اتاق اصناف تعیین می‌شد.

این اقدام باعث شد تا صاحبان کسبه و بازار طومار بلندی را به مسئولین شهرستانی و استانی ارسال کنند تا در جریان این موضوع قرار بگیرند.

لازم به ذکر است بازاریان حاضر به پرداخت مبالغ برای ساخت ساختمان در حد وسع مالی خود هستند ولی مبالغی که توسط متصدی اعلام می‌شود بعضاً بیشتر از دریافتی چندماهه افراد بازاری است.

این موضوع علی‌رغم پیگیری تعدادی از افراد به نمایندگی از صاحبان کسبه و بازار تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

گفتنی است در زمان استارت ساختمان مبلغی نیز از بانک بصورت وام برای ساخت ساختمان اصناف دریافت شد که عدم پرداخت قسط وام باعث شد تا بانک ساختمان را در لیست مزایده خود قرار دهد.

لنگرخبر در نظر دارد با مصاحبه با مسئولین مربوطه در خصوص این موضوع که به‌عنوان یکی از دغدغه‌های بازاریان تبدیل‌شده است شفاف‌سازی کند که در چند روز آینده مصاحبه‌های بعدی منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/85263


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads