کد خبر: 119899 - تاریخ: سه‌شنبه، 20 سپتامبر 2016 - 11:33

معاون سازمان گردشگری گیلان ؛

آمادگی استان گیلان برای خدمت‌رسانی به مسافران در روزهای پایانی تابستان

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گیلان با اشاره به تراکم جاده‌های استان در روزهای پایانی فصل تابستان گفت: هدف ما این است تا تسهیلاتی را فراهم کنیم که سفر گردشگران بدون دغدغه انجام شود.

به گزارش خوبان، حمیدرضا آذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در روزهای پایانی تابستان قرار داریم و از این سو شاهد حضور گردشگران زیادی هستیم که استان گیلان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند.

آذرپور به تراکم جاده‌های استان در روزهای پایانی فصل تابستان اشاره کرد و گفت: هدف ما این است تا تسهیلاتی را فراهم کنیم که سفر گردشگران بدون دغدغه انجام شود و جلوگیری از ترافیک در گلوگاه‌های ورودی استان مورد تاکید استاندار نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این ایام مشارکت ویژه‌ای دارند، بیان کرد: پلیس راه، هلال احمر و اورژانس در مسیرها مستقر هستند تا خدمت رسانی به گردشگران را انجام دهند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از افزایش بازدید نظارتی در تابستان امسال خبر داد و گفت: بازدیدهای نظارتی امسال ما نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

آذرپور با بیان اینکه در روزهای باقی مانده از تابستان بازدیدهای خود را ادامه می‌دهیم، اظهار کرد: در قالب گشت‌های مشترک با دستگاه‌های ذی ربط نظیر صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات از واحدهای خدماتی بین راهی بازدید می‌کنیم.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران طرح سالم سازی دریا خبر داد و گفت: با مشارکت اداره کل فرهنگی اجتماعی استانداری گیلان دوره‌های آموزشی را برای مدیران طرح سالم سازی دریا برگزار کردیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اطلاع رسانی را یک مقوله مهم برای گردشگران دانست و مطرح کرد: با کمک تشکل‌های خصوصی گردشگری، امسال جهش قابل توجهی را در چاپ اقلام، بروشور و استفاده صحیح از سواحل داشتیم.

آذرپور از حضور 80 واحد گردشگری مشرف به دریا در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: مدیران واحدهای گردشگری را ملزم کردیم علاوه بر استفاده از ناجیان غریق از نگهبانان نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مدیران واحدهای گردشگری مشرف به دریا را  مکلف به پاک سازی طرح های ساحلی خود کردیم، خاطرنشان کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی، مدیران واحدهای اقامتی را با مقررات جدید آشنا کردیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان عنوان کرد: دوره‌های آموزشی زیادی را برای عوامل مرتبط با گردشگری نظیر پلیس راهبر و تاکسی‌های فرودگاه برگزار کردیم.

آذرپور با بیان اینکه برای اسکان مسافران از تمامی ظرفیت‌های اسمی و رسمی استان استفاده کردیم، اظهار کرد: کلیه واحدهای اقامتی ما نظیر هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مدارس قابلیت اسکان بیش از 670 هزار نفر را در روز دارند که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

وی تعداد ایستگاه‌های اطلاع رسانی موجود در مبادی ورودی شهرستان‌ها و نقاط پرتردد گردشگری را 24 واحد عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز و شرایط به برپایی ایستگاه‌های اطلاع رسانی اقدام کردیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش 8.5 الی 9 درصدی ماندگاری گردشگر در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ما تردد گردشگر مهم نیست و ماندگاری گردشگر اهمیت دارد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads