کد خبر: 122066 - تاریخ: دوشنبه، 17 اکتبر 2016 - 09:24

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

آشنایی با قرآن فضای کشور را قرآنی می‌کند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه قرآن معجزه الهی است، گفت: آشنایی با قرآن فضای کشور را قرآنی می‌کند.

به گرازش خوبان، حجت‌الاسلام ولی عادلی در مراسم افتتاحیه سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مجتمع زیباکنار اظهار کرد: از بین معجزات پیامبر (ص) قرآن سند زنده، فوق بشر و یک معجزه الهی است.

وی قرآن را معجزه‌ای گویا و الهی دانست و گفت: قرآن نیازی به معرفی ندارد و رهبر انقلاب درباره قرآن می‌فرمایند خدا را شاکرم که عشق به قرآن را در دل‌های ما قرار داد و توفیق انس با قرآن و تلاوت قرآن کریم را به مردم داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند در دوران طاغوت قرآن مهجور بود و اگر هم کاری انجام می‌شد به طور شخصی بود و ما تأکید به‌ موضوعات قرآنی و تلاوت قرآن را داریم و آشنایی با قرآن فضای کشور را قرآنی می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، تمام دنیای اسلام به تدبیر قرآن احتیاج دارند و ملت ایران نیز نیاز به تدبر دنیا است، افزود: قرآن یک معجزه الهی است و نیازی به معرفی ندارد.

عادلی با بیان اینکه قرآن وابسته به زمان و مکان نیست، خاطرنشان کرد: هر چیزی که رنگ زمان و مکان به خود نگیرد تا ابد پایدار می‌ماند.

وی ادامه داد: از پیامبران قبل امور و معجزات خارق‌العاده‌ای از جمله زنده کردن مردگان و … به عنوان صدق گفتار آنها انجام شد اما الفاظ قرآن کریم انسان‌ها را به اعجاز می‌رساند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه قرآن با مغزها و اندیشه‌ها سر و کار دارد، یادآور شد: اگر تمام انس و جن اجتماع کنند نمی‌توانند کتابی مانند قرآن بیاورند.

وی برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم در گیلان را توفیقی برای استان دانست و خاطرنشان کرد: ثواب این مراسم را هدیه به روح امام(ره) و شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم می‌کنیم.

به گفته عادلی، گیلان زادگاه هشت هزار شهید و شهدای مدافع حرم است و 940 بقعه متبرکه در این استان وجود دارد.

منبع:فارس

انتهای پیام/84004/ر30/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads