کد خبر: 69054 - تاریخ: یکشنبه، 4 ژانویه 2015 - 00:47

لغو پر ماجرای یک کنسرت در بوشهر/ برخورد شدید با معترضان +عکس

در پی اعتراض آرام جمعی از متدینین شهر بوشهر به برگزاری کنسرت موسیقی گروه بندری لیان به دستور مسئولان دولتی، نیروی انتظامی برای پراکنده کردن معترضان به شدت با آن‌ها برخورد کرد و تعدادی از معترضان مجروح شده و راهی بیمارستان شدند.

به گزارش خوبان، پس از ادای نماز جمعه بود که یکی از نمازگزاران از جای خود بلند شد و خطاب به مردم حاضر در مصلی نماز جمعه با یادآوری فجایع کنسرت‌های روز بوشهر در سال گذشته، نسبت به برگزاری کنسرت در بوشهر اعتراض کرد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با قرائت بخشی‌هایی از سخنان امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای از ناسازگاری ترویج موسیقی و برگزاری کنسرت با اهداف عالیه نظام اسلامی گفت.

گفتنی است مردم حاضر در مصلی نماز جمعه با تکبیرهای پرشور خود نسبت به صحبتهای این نمازگزار پشتیبانی خود را اعلام کرد.

و اما عصر جمعه جمعی از مردم متدین شهر بوشهر در جهت جلوگیری و اعتراض به برگزاری کنسرت‌های موسیقی در بوشهر، جلوی سینما شهید آوینی، محل برگزاری کنسرت گروه لیان تجمع کردند.

اعتراض به کنسرت بوشهر 1

علی رغم مخالفت جمع کثیری از مردم متدین و حزب اللهی استان بوشهر، کنسرت گروه لیان در سالن شهید آوینی برگزار شد. این گروه، ماه صفر سال گذشته در اروپا به اجرای برنامه پرداخته بود.
سایت دانشجو نیوز لحظه به لحظه این تجمع را گزارش کرده است که در ادامه می آید:

*جمیعت آرام آرام بیشتر و حرکت وسایل نقلیه در مسیر به سختی انجام می‌شود، ماموران نیروی انتظامی جهت روان کردن حرکت وسایل نقلیه در میدان رفاه بوشهر، حضور دارند.

* با گذشت یک ساعت از زمان مشخص شده برای کنسرت، هنوز خبری از آغاز برنامه محسن شریفیان نیست و احتمال لغو کنسرت هر لحظه بیشتر می‌شود.

*تجمع کنندگان منسجم و یک صدا شعار‌های مرگ بر منافق، موسیقی حرام به گوش می‌رسد را سر می‌دهند.

*جمعیت الان نزدیک به بیش از ۷۰۰ نفر رسیده و هر لحظه بیشتر می‌شود.

اعتراض به کنسرت بوشهر 2

* قرار بود ساعت ۱۹، سانس اول این کنسرت برگزار شود که با حضور مردم انقلابی و متدین برگزار نشد. اما با حضور نیرو انتظامی و کنار زدن مردم متدینِ معترض، سانس دوم برگزار شد.

*نیروی انتظامی در حال نظم دادن به جمعیت و آماده کردن فضا برای اجرای سانس دوم کنسرت است.

* پلیس همه راه‌ها و مسیرهای منتهی به فلکه رفاه بوشهر را مسدود کرد.

*مردم با حمایت نیروهای انتظامی وارد سالن شدند و سانس دوم کنسرت اجرا شد.

* کنسرت فوق که قرار بود در روزهای آینده نیز برگزار شود، لغو شده و برگزار نخواهد شد.

*نیروی انتظامی با دستور مسئولین دولتی با باتوم و گاز اشک آور با معترضین برخورد کردند و افرادی که در این میان صدمه دیدند به بیمارستان منتقل شدند و علی رغم حضور آرام و مسالمت آمیز امت حزب الله با برخی از دانشجویان و طلبه‌های حزب اللهی بشدت برخورد شد.

*معترضین در برابر برخورهای نیروی انتظامی هیچ گونه درگیری با نیروهای انتظامی پیدا نکردند.

«رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بوشهر با حضور در میان معترضان گفت: ما با کنسرت و نیروی انتظامی مشکلی نداریم. مشکل این است که به جای بالا بردن خواسته‌های مردم و جوانان بوشهری، این‌ها را با کنسرت تربیت و مطالبات را در حد یک کنسرت پایین اورده‌اند.

فکوری ادامه داد: برای آمدن ریاست محترم جمهوری جناب روحانی به بوشهر هم سنگ تمام می‌گذاریم.»

اعتراض به کنسرت بوشهر 3

در پی مسئولان دولتی نیروی انتظامی برای پراکنده کردن معترضان از اسپری فلفل، باتون و شوکر برقی استفاده کرد که تعدادی از معترضان که به صورت آرام و بدون خشونت اعتراضات خود را اعلام می‌کردند مجروح شده و راهی بیمارستان شدند.

در این میان یکی از طلاب مدرسه علمیه بوشهر که در جمع معترضان بود به شدت دچار آسیب دیدگی و تنگی نفس شدید شد و همچنان در بیمارستان به سر می‌برد.

قابل توجه است که با وجود این برخورد تند معترضان باصدای بلند اظهار می‌داشتند ما باتوم ماموران نیروی انتظامی را می‌بوسیم این‌ها فرزندان انقلاب هستند و وظیفه خود را انجام می‌دهند، ما معترض به سوء مدیریت مسولان دولتی هستیم، معترضین در مقابل برخوردهای فیزیکی نیروی انتظامی هیچ مقابله به مثلی انجام ندادند.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/98


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads