کد خبر: 116087 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 جولای 2016 - 21:46

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خبر داد

طراحی نرم‌افزار استفاده از نقشه در سرشماری سال 95

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان از طراحی نرم‌افزار استفاده از نقشه و اصلاح نقشه در تبلت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 خبر داد.

به گزارش خوبان، وحید طیفوری عصر امروز در جلسه سرشماری عمومی نفوس و مسکن گیلان با اشاره به اهمیت نقشه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 اظهار کرد: سوم تا 24 مهرماه امسال سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت اینترنتی برگزار می‌شود.

وی به طراحی نرم‌افزار استفاده از نقشه و اصلاح نقشه در تبلت توسط آمارگیران در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 95 اشاره کرد و افزود: حذف نقشه‌های کاغذی و کاهش مشکلات اجرایی از مزایای نرم‌افزار مذکور است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه اصلاح فایل جغرافیایی همزمان با اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن حائز اهمیت است، تصریح کرد: روش آموزشی سرشماری ارائه شده است.

طیفوری، ترکیب آموزش حضوری و غیر حضوری رده‌های اجرایی از طریق سامانه آموزشی غیر حضوری را مهم خواند و بیان کرد: آموزش مامور سرشماری به صورت حضوری و غیر حضوری از طریق تهیه لوح فشرده انجام می‌شود.

وی به استخراج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 95 اشاره کرد و گفت: سامانه «سیجاد» برای طراحی نرم‌افزار جمع‌آوری و استخراج اطلاعات برنامه‌ریزی شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با تأکید بر کمک به تسریع فعالیت‌های مربوط به استخراج اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، خاطرنشان کرد: حذف هزینه‌های ورود اطلاعات در امر مذکور تاثیرگذار است.

طیفوری به ایجاد امکان گزارش‌گیری الکترونیکی حین اجرا، کنترل و مدیریت اجرا در موقعیت‌های مختلف جغرافیایی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 اشاره کرد و یادآور شد: نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی، نهادها و شهرداری‌ها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن هستیم.

وی، همکاری در اجرای با کیفیت سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: تامین مکان و تجهیزات مورد نیاز ستادهای شهرستانی و تامین مکان و تجهیزات مورد نیاز کلاس‌های آموزشی شهرستانی تاثیرگذار است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بر هماهنگی و تمهیدات لازم برای تامین تجهیزات، رایانه و امکانات اینترنتی مورد نیاز شهرستانی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 تأکید کرد و افزود: همکاری در تامین خودرو از جمله انتظارهای ما از دستگاه‌های اجرایی استان است.

طیفوری، تشویق کارکنان دولت به منظور تکمیل فرم سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش اینترنتی را موثر خواند و بیان کرد: همکاری همه‌جانبه رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در انجام اطلاع‌رسانی و تبلیغات سرشماری براساس دستورالعمل‌های ابلاغی موثر است.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/67


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads